FANDOM

20441 - מבוא למדעי המחשב ושפת Java
מדעי המחשב
כללי
רמה: רגילה
נקודות זכות: 6 נ"ז ברמה רגילה
קורסים נדרשים: לא נדרשים קורסים קודמים
סוגי הנחיה רגילה, מוגברת

לידיעון הקורסים
לאתר הקורס בתלם

מתכונת הקורסעריכה

הקורס נלמד על ידי צפיה בהרצאות וידאו במחשב בליווי שקפים. ההרצאות הן של פרופסור ג'פרי רוזנשיין והן ניתנו באוניברסיטה העיברית. מצורף לחומר הקורס אף ספר הכולל את כל השקפים וכן ספר JAVA באנגלית (Lewis &Loftus) אשר אין חובה ללמוד ממנו אך הוא יכול להוסיף מידע ופירוט על החומר המוסבר בהרצאות הוידאו.

נושאי הקורסעריכה

יחידות 1-4עריכה

היחידות עוסקות בעולם תיאורטי לחלוטין שבו הסטודנטים מתנתים לרובוט כיצד ללכת ולאסוף זמזמים בעולם דו מימדי של רחובות ושדרות. ביחידות נסקרים מושגי יסוד במחשבים כגון תנאים(IF), לולאות וכו'.

יחידה 5עריכה

יחידה 5 מכניסה את הסטודנט לתוך עולם המחשב. היא מדברת על יסודות השפה JAVA, משתנים, טיפוסי ביטויים, מושג הבנאי, קלט ופלט. בחצי השני של היחידה נדון המחשב עצמו בעניין חומרה/תוכנה וכן נידונים התחומים השונים של מדעי המחשב. יש שאומרים שחצי זה של היחידה הינו חצי שמיותר להבנת הקורס ומיותר למי שזמנו קצר.

יחידה 6עריכה

יחידה 6 עוסקת בתכנות מותנה כלומר בשימוש של משפטי תנאי, ומשפטי בחירה (IF ו SELECT)

יחידה 7עריכה

יחידה 7 היא היחידה הארוכה ביותר בקורס ואחת מהקשות בקורס. מדובר בה על מחלקות שמשתמשות אחת בשנייה בנאים, תכונות, שיטות, משתנים פרטיים, API, מחסניות והצבעות כפולות.

יחידה 8עריכה

יחידה 8 עוסקת בלולאת משלושה סוגים: for, while ו- do while.

יחידה 9עריכה

יחידה 9 עוסקת במערכים חד מימדיים- נושא חשוב מאוד ובסיסי מאוד בקורס שחשוב להבין טוב לפני שממשיכים.

יחידה 10עריכה

מערכים דו מימדיים, לולאות

יחידה 11עריכה

יחידה 11 מדברת על ירושה ושיטות סטטיות, כאשר בעיקר הרעיון הכללי שלה חשוב.

יחידה 12עריכה

יחידה 12 עוסקת בפולימורפיזם (רבגוניות) שזה דבר חשוב מאוד ושימושי מאוד ב- Java. מומלץ להבין טוב מאוד את החומר- זה כבר חומר ברמה של מבחן הסיום.

יחידה 13עריכה

עוד על לולאות, וגם חסמים

יחידה 14עריכה

יחידה 14 מדברת על סיבוכיות ויעילות. היחידה גם חשובה מאוד ומדברת על בעיית החיפוש ובעיית המיון.

יחידה 15עריכה

רקורסיה, מחסנית בזמן ריצה

יחידה 16עריכה

רקורסיה עם מערכים, אלגוריתמי מיון רקורסיביים

יחידה 17עריכה

רשימות מקושרות, פעולות בסיסיות על רשימות מקושרות

יחידה 18עריכה

פעולות רקורסיביות על רשימות מקושרות, מיון מיזוג

יחידה 19עריכה

מחסניות ותורים, עוד על רקורסיה ומצביעים

יחידה 20עריכה

חישוביות על קצה המזלג, אינטליגנציה מלאכותית, בעיית העצירה

המטלותעריכה

בקורס זה המטלות נשלחות דרך האינטרנט באמצעות מערכת המטלות של האו"פ. חלק מהשאלות הן שאלות "יבשות" עליהן עונים במסמך WORD וחלק מהשאלות הן קוד ששולחים ישירות כקובץ JAVA.

בכדי להצליח בקורס זה יש לקחת לפניו את הקורס "מתמטיקה דיסקרטית". כדאי להתכונן מבעוד מועד למבחן הגמר. מסכת הלימוד בקורס אינה מספקת לסטודנט את הנדרש ממנו במבחן, לכן יש לגשת למאגר הנקרא "הבנק האקדמי של האוניברסיטה העברית" בכדי להשיג שאלות בסגנון וברמה המופיעות במבחן הגמר, ולענות עליהן ללא שימוש במהדר. יש לקחת בחשבון, שמכיוון שבדיקת הפתרונות לשאלות הגדולות במבחן נעשית על מהדר, אזי הפתרון חייב להיות צפוי ומדוייק(אם הפתרון למשל מחולק לשיטות במחלקה, וקריאה לאחת השיטות בטעות הושמטה, הפתרון כמעט ולא יקבל ניקוד), כך שהציון משקף ידע קודם שלא נרכש בקורס, ולא ידע בקורס עצמו. אקווה שאחרים ירחיבו כאן איזה ידע בדיוק נדרש על מנת לעבור קורס זה עם ציון גבוה. מה שחשוב לדעת בקורס זה הוא שרמת המבחן גבוהה מרמת הממ"נים וההרצאות. חשוב לדעת כיצד לגשת למבחן כדי לעבור אותו בהצלחה. מומלץ לפתור כמה שיותר מבחנים מראש. בד"כ תהיה שאלה אחת בת 25 נקודות על נושא הרקורסיה ושאלה אחת, בת 25 נקודות על יעילות. היעילות בשאלה זו מרכיבה את מרבית הנקודות, ולכן חשוב לתת לה את מלוא תשומת הלב. כדאי מאוד לפתור את שתי השאלות האלו מהר ככל הניתן, כיוון שלאחר מכן מופיעות עוד הרבה שאלות קצרות, ולעיתים דורשות מחשבה מרובה.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית